Niet zomaar…..

Images and Voices of Hope award

Ik hoorde gisteren op de radio dat Mark Woerde ( schrijver van het boek “how advertising will heal the World and your business”)  de “Images and Voices of Hope award” gewonnen had. Hij propageert op zijn website letsheal.org een intense verbinding tussen merken en de manier waarop zij andere mensen in de wereld ondersteunen om een gelukkiger leven te leiden. Met als uitdagende visie de vraag wat het zou betekenen als bijvoorbeeld Coca Cola de Nobelprijs voor de vrede zou kunnen krijgen omdat iedereen die een flesje Coca Cola koopt weet dat door zijn aankoop er 1 liter schoon drinkwater gebracht wordt naar gebieden waar dat noodzakelijk is. Hij stelt dat merken die zich intensief met een dergelijk doelstelling verbinden geliefder zullen. Hij baseert dit op onderzoek dat hij gedaan heeft in 16 westerse landen waaruit blijkt dat ca 75% van de ondervraagden het leven pas zinvol vindt als ze iets voor andere mensen kunnen betekenen.

Dit is een stimulans voor ons werk bij ZO aan de Maas. Niet alleen omdat ook wij graag iets voor andere mensen willen betekenen, maar omdat een mens pas werkelijk iets voor anderen kan betekenen als hij iets voor zichzelf kan betekenen. Als hij zichzelf kent en waardevol vindt. Daar gaan nu precies de trainingen van  ZO aan de Maas over; jezelf leren kennen en van jezelf leren houden precies zoals je bent. Alleen dat verschaft je de ruimte om vanuit  ware compassie werkelijk iets voor anderen te kunnen betekenen.


Deel dit bericht op twitter!

Reacties zijn gesloten.